In 2019 slaan VIM Group, SIZO, C&L en SUPERNEON de handen in één voor de rebranding van de geldautomaten van ABN AMRO, ING en Rabobank. De start van een mooie samenwerking. Samen zorgen zij voor bankonafhankelijke geldautomaten in het straatbeeld en geven de geldauto
maten een nieuwe merkidentiteit met Geldmaat.
Ontwikkeling van een bijzonder project
‘De omvang en complexiteit maken het een uniek project’, aldus Ard. ‘Ook door de techniek is dit niet een standaard project’, vult Marlon Versteeg Projectmanager bij VIM Group aan. Dit zit hem vooral in de complexiteit van de productontwikkeling, leggen zij samen uit. Dat geldautomaten nogal eens te maken hebben met vandalisme is voor niemand vreemd. Iets waar al in een vroeg stadium over na is gedacht door VIM. Ard: ‘Al in de ontwikkelfase zijn wij out of the box gaan denken en hebben verschillende sectoren bij elkaar gebracht om tot het eindproduct te komen. We hebben naar het materiaal gekeken dat in de autobranche gebruikt wordt en zijn uiteindelijk tot het gebruik van rvs gekomen, omdat dit materiaal eigenlijk niet kapot te krijgen is. Ard vervolgt zijn verhaal: ‘Daarnaast hebben we rekening gehouden met graffiti en hebben we ervoor gekozen een nanocoating te gebruiken. Hier kan niet op geschreven worden, want je veegt het er zo weer af. Ditzelfde geldt voor de wanden, hier zijn we op zoek gegaan naar geschikte folie met anti graffiti laminaat waar dus geen graffiti op gespoten kan worden.’
Het tenderproces
Na deze pilotfase waarin VIM een heus prototype uitbracht, hebben zij leveranciers geselecteerd en een tender uitgeschreven. SIZO wint, samen met C&L en Super Neon, de tender en mogen ieder in eigen regio de uitrol uitvoeren volgens strikte protocollen en vastgestelde richtlijnen. Zo zijn voorafgaand aan de werkzaamheden alle monteurs gescreend en hebben een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aangevraagd. Ard: ‘Wij kenden SIZO al
vanuit eerdere projecten. Naast dat zij in de regio zitten, goede kwaliteit
leveren en een goede prijs hanteren, bevielen de zachte criteria ons ook goed. Er werden goede vragen gesteld en goed gecommuniceerd.
Onze ervaring was dan ook dat SIZO dit type werkzaamheden absoluut goed zou uitvoeren.’
SIZO heeft de kennis, expertise en capaciteit
SIZO is een trotse partner en in staat deze grote uitrol volgens strakke planning uit te voeren. Met ervaren monteurs met ieder specifieke kennis is dit voor SIZO een fijn project om te draaien. Selma: ‘Voor ons is dit een heel mooi project. Niet alleen omdat Geldmaat een landelijke partij is, maar ook omdat VIM een groot en mooi bureau is om voor te werken. Het SIZO-team doet er alles aan om te zorgen dat de klant tevreden is. We hopen in de toekomst meer voor elkaar te betekenen.’
De samenwerking
Dat het een fijne samenwerking is, komt in de gesprekken duidelijk naar voren. ‘De samenwerking met VIM is erg goed. Ze werken gestructureerd, zijn transparant en wanneer er toch strubbelingen ontstaan tijdens het project valt hierover te praten’, vertelt Selma. ‘Ook voor ons is dit een hele prettige samenwerking. De communicatie verloopt goed, SIZO levert kwaliteit en de afspraken die gemaakt zijn worden nagekomen. Dat werkt prettig’, zegt Marlon.
Toekomstig partnerschap
Op de vraag hoe de samenwerking er in de toekomst uitziet zegt Ard: ‘We zijn al begonnen aan een nieuw project! Voor Allianz pakken we in samenwerking met SIZO het interieur aan in Brussel en in Rotterdam.’
Selma: ‘Het betreft interieur signage (deco-sign), van raambekleding tot airtex behang en in Rotterdam zelfs mooie doeken in frames.’ Ard: ‘Kijkend naar Geldmaat zijn dit werkzaamheden die heel goed bij SIZO passen. SIZO is dan ook zeker een partij die bij ons op de shortlist staat.’
Waarom Geldmaat?
In Nederland wordt steeds minder met contant geld betaald. Hierdoor neemt het gebruik van pinautomaten af en wordt het voor banken steeds kostbaarder om al deze pinautomaten in stand te houden.
Om contant geld ook op lange termijn beschikbaar te houden, werken banken en Geldmaat samen aan een bankonafhankelijk netwerk van geldautomaten.
Ook bereikbaarheid, betaalbaarheid en veiligheid spelen een belangrijke rol. Met de nieuwe merkidentiteit zien de geldautomaten er straks niet alleen hetzelfde uit, ze werken ook hetzelfde. Een geldautomaat voor iedereen!
Uw bericht is in goede orde ontvangen.
We doen ons best om zo snel mogelijk contact met u op te nemen.