buitenreclame

buiten- reclame

Signs

Met het juiste doel voor ogen zijn er vele technische mogelijkheden om lichtreclame, lichtbakken of doosletters te realiseren die op jullie behoefte aansluit.
Met opvallende gevelreclame of lichtreclame ben je zichtbaar, makkelijk te vinden en verhoog je de naamsbekendheid van je bedrijf of organisatie. De grote verscheidenheid aan gevelreclame maakt het mogelijk deze naadloos aan te laten sluiten op de merk-identiteit en doelstelling van je organisatie.

Laat je zien met buitenreclame

Voordelen van buitenreclame

Er zijn veel soorten buitenreclame en lichtreclame mogelijk en er zijn ook veel factoren die meespelen met het maken van de juiste keuze. Denk aan:
  • Formaat
  • Plaatsing binnen of buiten
  • Windbelasting
  • Gewenste zichtbaarheid
  • Montagemogelijkheden
  • Budget
  • Plaatselijke regelgeving
  • Gewenste levensduur
  • Kleur en vorm van het logo
  • Gewenste uitstraling
  • Statisch of dynamisch (LED-scherm)
Zonder advies deskundig advies is het moeilijk kiezen. Neem contact met ons op voor een advies op maat.
Logische vraag, lastig te beantwoorden. Een eenvoudige freestekst op ooghoogte gemonteerd met dubbelzijdig tape heb je al vanaf € 50,00. Maar dezelfde letters in massief koper of RVS kunnen al snel enkele honderden euro’s kosten.
En wat te denken van mega doosletters van 7 meter hoog, verlicht en gemonteerd met hoogwerkers en telescoopkranen boven op een flatgebouw? Dat soort projecten kunnen in de tienduizenden Euro’s tot enkele tonnen lopen.
En soms kan een bestaande lichtbak of uitsteekbak gewoon worden voorzien van een nieuwe tekst of voorplaat en ben je voor een geringe investering klaar.
Alles is mogelijk! Vraag ons ernaar.
Mensen associëren hun ervaring met je winkel of bedrijf – ook als deze gering is – met een beeldmerk. Dat wil zeggen: iets wordt beter onthouden als een merknaam gekoppeld kan worden aan een beeld. Net zoals je een naam aan de eigenschappen van een persoon linkt.
Gevelreclameletters zijn dan ook bewezen effectief om extra op te vallen, indruk te maken én de merkbekendheid te vergroten.
Er is niet een specifieke kleur te noemen. Een uitgesproken kleur genereert herkenbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan de eenvoudige primaire kleuren geel en rood van Shell. Onderzoek toont aan dat maar liefst 80% van de consumenten een merk herkent aan alleen een kleuren(combinatie). Primaire kleuren en een goed contrast zijn belangrijk.
Er is niet een bepaald lettertype dat het beste opvalt in een lichtreclame. Wel belangrijk is contrast! Een boek bestaat niet voor niks uit zwarte letters op wit papier.
Waarschijnlijk is dit nog steeds het meest sterke contrast dat bestaat.
Ook bij gevelreclames speelt kleurgebruik een grote rol. Dat wil zeggen: om de letters en/of logo op de gevelreclame optimaal te laten opvallen, is het van groot belang dat de kleur hiervan scherp in contrast staat met de achtergrondkleur.
Ook een outline of rand om de letters bevordert de leesbaarheid van een gevelreclame. Kleur, contrast en formaat tezamen bepalen in welke mate jouw uiting gezien wordt.
Zie hier voorbeelden van lichtreclame.
Dat de grootte van een letter van invloed is op de leesbaarheid ervan, is geen geheim. Het is daarom goed om aandacht te besteden aan de grootte van de letters op jouw gevel.
Hoe groot jouw letters dienen te zijn, dat hangt af van de positie van de letters, het formaat van de gevel en van de afstand waarop de letters zichtbaar moeten zijn.
Het California Institute Of Technology (Caltech) deed onderzoek naar de relatie tussen verlichte doosletters en de leesafstand.
De resultaten zie je hieronder in de infographic…
In onderstaande infographic is te zien wat het resultaat is van de experimenten met verschillende lettergroottes, diverse leesafstanden en verschillende snelheden waarmee gereden wordt. Ook getest is wat bepaalde kleurencombinaties opleveren. Wat blijkt? De best leesbare gevelreclame bestaat uit zwarte of rode letters op een witte achtergrond.

Wat is buitenreclame precies?

Onder gevelreclame verstaat men verschillende sign-uitingen. Zo kan het om een dooslettertekst, een freeslettertekst of een Neon-reclame gaan, maar ook een lichtbak en een led-scherm vallen onder dit type reclame. Wat deze reclamevormen gemeen hebben? Het heeft invloed op de zichtbaarheid en herkenbaarheid van bijvoorbeeld je bedrijfspand. Het doel van gevelreclame is dus om je pand gemakkelijk vindbaar te maken voor klanten en potentiële bezoekers als ze in de buurt zijn. Niet alleen opvallen is daarbij van belang, ook herkenbaarheid speelt een rol. Is jouw gevelreclame immers volledig conform je huisstijl, dan weet een klant of bezoeker meteen dat het om jouw bedrijf gaat.

Onverlichte buitenreclame of lichtreclame, wat is de beste keuze?

Lichtreclame is typisch kostbaarder dan gevelreclame die niet verlicht is. In een goed verlicht overdekt winkelcentrum is het waarschijnlijk niet noodzakelijk je gevelreclame te verlichten. Kies je echter voor buitenreclames zonder verlichting? Dan is deze niet zichtbaar als het donker is buiten. Dat is een gemiste kans, want ook ‘s avonds of ‘s nachts kan het effectief zijn mensen met jouw onderneming in aanraking te laten komen. Het voordeel van gevelreclame is dan ook: het is mogelijk deze te verlichten. Dit kan door spotjes op het item te laten schijnen of door de letter of het logo van achter te verlichten. Ook een optie is om led-spotjes in het item zelf te monteren en deze zichtbaar te maken door middel van lichtdoorlatende platen en folie.

Het inspiratie-center voor digitale en conventionele signage

Kom vrijblijvend langs en laat je inspireren door de nieuwste materialen, producten en technieken voor statische en dynamische visuele communicatie.

Is buitenreclame
duurzaam?

Goede kwaliteit gevelreclame, die geïnstalleerd wordt door vakmensen, gaat jaren mee.

En met jaren hebben we het over gemiddeld 15 jaar. De lange levensduur maakt gevelreclame een duurzame investering en relatief goedkoop als je het uitzet in de tijd. Moderne lichtreclames zijn bovendien voorzien van energiezuinige LED-verlichting vaak met daglichtschakeling. Deze gaat niet alleen erg lang mee maar is ook heel zuinig in het gebruik.

Vrijblijvend advies over effectieve signing

Wij staan voor je klaar

Praxis

SIZO heeft 21 winkels van Praxis omgebouwd naar de nieuwe huisstijl.

Loogman

Bij diverse Loogman-locaties hebben we de volledige locatie voorzien van verschillende signing producten, waaronder...

Bunk Hotels

Inrichting van hotels in Utrecht en Amsterdam.

Hartelijk dank!

Uw bericht is in goede orde ontvangen.

We doen ons best om zo snel mogelijk contact met u op te nemen.

Hartelijk dank!

Uw offerte aanvraag is in goede orde ontvangen.

We doen ons best om zo snel mogelijk contact met u op te nemen.

Hartelijk dank!

Uw bericht is in goede orde ontvangen.

We doen ons best om zo snel mogelijk contact met u op te nemen.

Bel mij terug!
Justin belt u zo snel mogelijk terug.

Je gaat nu naar de website van ons zusterbedrijf L2L Ledscreens

Bel mij terug!
We bellen u zo snel mogelijk terug.