Let’s Work Together
info@sizo.nl

Zit je met vragen, heb je advies nodig of wil je langskomen voor een goed gesprek?
Neem vrijblijvend contact met één van onze medewerkers op.

Vlierbaan 11
2908 LR Capelle a/d IJssel
+31 10 31 30 200

Search here!

Buitenreclame, laat zien wie je bent!

Buitenreclame maakt ondernemingen zichtbaar in de openbare buitenruimte.  Winkels, kantoren, bedrijven, overheidsinstellingen, openbaar vervoer etc. profileren zich met outdoor reclame aan hun gevel. Buitenreclame heeft een aantal functies:

  • Promotie van merk of winkel.
  • Kenbaar maken van vestigingslocatie.
  • Reclame maken voor producten of diensten.

Er zijn veel manieren om met buitenreclame op te vallen. Belangrijk is dat het type outdoor reclame goed aansluit op de lokale situatie en de uitstraling heeft die bij je onderneming past.

moet opvallen, bijblijven en de juiste boodschap overbrengen op het publiek.

De subtiel verlichte metalen gevelbelettering van een chic parfumhuis heeft een totaal andere functie als de beach vlaggen en lichtbak van het lokale cafetaria maar trekken beiden de aandacht op hun eigen wijze.

Buitenreclame is een ideaal middel om je bedrijf te profileren, positioneren en te promoten.

buitenreclame

De vier functies van buitenreclame

Aandacht trekken

Strategisch geplaatste buitenreclame trekt de aandacht van potentiële klanten of geïnteresseerden. Maak slim gebruik van je locatie en plaats de outdoor reclame zodanig dat deze van veraf zichtbaar is. De aandacht wordt getrokken en je locatie is bekend.

Interesse wekken

Met een juiste reclame boodschap en goed ontworpen uitingen kun je met buitenreclame de aandacht van een voorbijganger vasthouden en interesse voor je product of dienst aanwakkeren.

De locatie claimen

In een druk stadscentrum of winkelpromenade is het vaak moeilijk op te vallen. Je wil niet bekendstaan als “die zaak naast het station”. Goed ontworpen en uitgevoerde gevelreclame zorgt ervoor dat je opvalt tussen andere uitingen en mensen die je locatie bij naam kennen.

Adverteren, adverteren, adverteren

Buitenreclame maakt dat het publiek je naam ziet. Elke dag weer en op elk moment van de dag. Communiceer door middel van je buitenreclame wie je bent, wat je doet of kunt en met de uitstraling die bij je past.

De voordelen van buitenreclame

Buitenreclame of gevelreclame kent veel voordelen.

  • De eerste indruk van je locatie wordt bepaald door de buitenreclame. Kwalitatieve gevelreclame draagt bij aan een positieve merkherkenning van je product of dienst.
  • Gevelreclame genereert vaak direct extra verkoop. In de meeste situaties is het product of merk dat door middel van buitenreclame wordt gepromoot ook ter plekke te kopen.
  • Outdoor reclame en signing bereikt consumenten in de “echte” wereld waar directe interactie mogelijk is. In tegenstelling tot de virtuele online omgeving.
  • Buitenreclame is altijd zichtbaar. 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
  • Afhankelijk van positie en locatie wordt de outdoor reclame vaak dagelijks gezien. De kracht van herhaling.
  • Kwalitatieve gevelreclame behoeft slechts een eenmalige investering die vele jaren meegaat.

Hebben we je al overgehaald?

Wil je ook graag een stukje kunst aan de gevel hebben in de vorm van Neon reclame letters of een moderne variant? Neem dan contact met ons op.

Verschillende soorten buitenreclame

Buitenreclame of Outdoor Signage is er in een enorm breed scala aan materialen en uitvoeringen. Afhankelijk van locatie, budget, technische mogelijkheden en beoogde doel worden er keuzes gemaakt.

Is het primaire doel opvallen tussen andere schreeuwende uitingen of een ingetogen zakelijke presentatie van je locatie of bedrijf. Elke type buitenreclame heeft zijn specifieke eigenschappen.

 

  • Doosletters zijn een van de sterkste uitingen om een locatie door middel van gevelreclame kenbaar te maken. Doosletters zijn driedimensionale letters of objecten, meestal gemaakt uit een combinatie van metaal en kunststof. Meestal verlicht en verkrijgbaar in veel verschillende uitvoeringen. Verlichting naar voren, opzij of aan de achterzijde. Vrijstaand op het dak, direct aan de gevel of op een frame. Felle kleuren of in staal. Nagenoeg elke vorm van letter of logo is mogelijk. Kostbaarder dan bijvoorbeeld een raamfolie of lichtbak maar een garantie voor een jarenlange professionele uitstraling en een sieraad voor je pand.

 

  • Ook een driedimensionale (vaak platter dan een doosletter) letter waar heel mooie gevelreclame mee kan worden gerealiseerd. Freesletters kunnen direct op een gevel of etalageruit worden gemonteerd maar ook eventueel worden gecombineerd met een lichtbak of andere materialen. Freesletters kunnen uit nagenoeg elk type materiaal worden geproduceerd. Hout, metaal, kunststoffen als acrylaat of pvc. Maar ook Dibond of exclusieve materialen als koper, messing of steen.

 

  • Lichtbak reclame is een veel geziene vorm van buitenreclame. Een goed geconstrueerde kwaliteitslichtbak gaat jarenlang mee en waarborgt indien goed onderhouden een netter uitstraling van je pand die dag en nacht zichtbaar is. Lichtbakken, het woord zegt het al, zijn voorzien van van interne LED-verlichting (Sizo bouwt ook energie slurpende TL-lichtbakken om naar LED indien gewenst). De voorzijde van de lichtbak is meestal voorzien van een translucente afdekplaat met daarop een folie of sticker met de reclame-uiting. Ook kan de afdekplaat worden voorzien van freesletters voor een rijkere uitstraling. Lichtbakken kunnen in plaats van een afdekplaat ook worden voorzien van een buiten-kwaliteit peesdoek of textiel print. Met name voor zeer grote lichtbakken is dit een veel verkozen vorm van buiten reclame.

 

  • Uitsteekbakken zijn eigenlijk lichtbakken die haaks buiten op een gevel worden geplaatst een meestal tweezijdig zichtbaar zijn. Deze manier van positioneren van de uitsteekbak zorgt ervoor dat de reclame-uiting op afstand goed zichtbaar is voor langsrijdend of lopend publiek.

 

  • Gevelbanners in buizenframe. Veel toegepast voor tijdelijke buitenreclame of wanneer het budget beperkt is. Een bedrukt spandoek ofwel banner wordt met elastieken opgespannen in een buizenframe en aan de gevel gemonteerd. Met name voor zeer grote outdoor reclame is dit goed toepasbaar. Bij kleinere uitingen is de verhouding tussen frame/elastiek en de eigenlijke banner vaak niet kloppend en is de uitstraling niet fraai. In dit soort situaties van buitenreclame is het toepassingen van een peesdoek in een buitenframe een elegantere oplossing. Een voordeel van reclame banners is dat deze redelijk eenvoudig zijn te verwisselen.

 

  • Peesdoek in buitenframe. Als luxe alternatief voor het bekende en robuuste buizenframe met banner. Waar bij een buizenframe een rand van buis/elastiek zichtbaar is van al snel 150 tot 200 mm. Is deze rand bij een peesframe slechts enkele millimeters. Het peesframe zelf ook nog eens luxe, zeker als dit in bijvoorbeeld zwart of wit is uitgevoerd. Een peesframe met backlit doek kan ook nog worden voorzien van ingebouwde LED-verlichting zodat de uitstraling nog rijker is en dit ook in het donker goed zichtbaar blijft. Het voordeel van het eenvoudig wisselen van banners blijft bij deze vorm van buitenreclame behouden.

 

  • Raamfolie of gevelfolie. Een kosten-efficiënte manier van buitenreclame kan worden bereikt door gebruik te maken van folie. Vaak toegepast op glazen gevels of etalage ruiten maar ook andere ondergronden lenen zich soms tot het toepassen van folie. Folie is er in veel soorten en kwaliteiten. Transparant (clear view) met bedrukking, blockout, full colour, eenweg folie (je kunt van de ene kant erdoor kijken maar andersom niet), tweeweg folie, etc.. De mogelijkheden tot bedrukking op de Sizo printafdeling zijn eindeloos. De kosten van het product en de applicatie zeer redelijk.

 

  • Digitale buitenreclame. Misschien wel de vorm van buitenreclame die de meeste impact maakt. Een outdoor LED-scherm aan de gevel of op een zuil biedt de mogelijkheid wisselende content te bieden. Wisselende content heeft een aanzienlijk hogere attentiewaarde en biedt de mogelijkheid snel in te spelen op actualiteiten en seizoenen of actiematige buitenreclame te maken. Niet elke locatie is geschikt voor een outdoor LED-scherm en een omgeving vergunning is vaak vereist. Echter kunnen LED-scherm vaak ook binnen achter glas worden geplaatst waardoor de reclameboodschap toch weer de buitenruimte bereikt.

 

  • Stoepborden en totems. In de buitenruimte kan reclame worden gemaakt met stoepborden, zowel digitaal als statisch. Stoepborden in drukbezochte winkelgebieden trekken over het algemeen veel aandacht. Op buitenterreinen en parkeerplaatsen of langs doorgaande wegen zijn zuilen of totems een beproefd middel om promotie te maken voor bedrijf of product.

Onze buitenreclame projecten

Sizo en zustermaatschappij L2L Ledscreens leveren wekelijks nieuwe buitenreclame projecten op. Variërend van megaprojecten als de ombouw van alle geldautomaten in Nederland naar Geldmaat en een huisstijl wijziging van tientallen Praxis vestiging tot hoogstaande juweeltjes als flagship stores in the Mall of The Netherlands of een verfijnde specialiteitenzaak als Vis a Vis.

Hier zie je een paar van onze buitenreclame cases.

Buitenreclame van Sizo, een lust voor het oog en prettig voor je budget

Meer dan 25 jaar ervaring als signmakers gecombineerd met een groot team van gemotiveerde eigen medewerkers en eigen productiefaciliteit maken dat het werken met Sizo een feestje is. Wij worden net zo enthousiast van jouw reclame ideeën als jij zelf en denken graag met je mee. Wij zijn betrokken, flexibel en inventief. Met elk project proberen we een visitekaartje af te leveren.

Val op!

Een prachtig ontwerp aan de buitenzijde van je bedrijf kan ervoor zorgen dat passanten je zaak willen bezoeken.

Maak het ontwerp zo uniek mogelijk

Zorg voor een uniek ontwerp, zodat jij opvalt ten opzichte van de concurrentie.

Elke vorm is mogelijk

Ook jouw huisstijl kunnen we omzetten naar verschillende signage types.

Een gesprek starter

Klanten, zakenpartners of toevallige passanten willen graag hetzelfde uitstralen als uw onderneming.

    Cases