Let’s Work Together
info@sizo.nl

Zit je met vragen, heb je advies nodig of wil je langskomen voor een goed gesprek?
Neem vrijblijvend contact met één van onze medewerkers op.

Vlierbaan 11
2908 LR Capelle a/d IJssel
+31 10 31 30 200

Search here!

Buitenreclame, laat zien wie je bent!

Buitenreclame is de schijnwerper die de aandacht van potentiële klanten trekt en ervoor zorgt dat een onderneming niet onopgemerkt blijft in de drukke buitenwereld. Winkels, kantoren, bedrijven, overheidsinstellingen en het openbaar vervoer maken gebruik van outdoor reclame om zichzelf te profileren aan hun gevel. Buitenreclame dient een divers aantal functies:

  • Promotie van merk of winkel
  • Kenbaar maken van vestigingslocatie
  • Reclame maken voor producten of diensten

Effectieve buitenreclame is meer dan alleen maar opvallen en bijblijven. Belangrijk is dat het de juiste boodschap overbrengt op het publiek en goed aansluit op de lokale situatie. Daarnaast moet het een uitstraling hebben die bij je onderneming past. Een subtiel verlichte metalen gevelbelettering van een chic parfumhuis heeft bijvoorbeeld een andere functie dan de beach-vlaggen en lichtbak van het lokale cafetaria. Toch kunnen beide reclames op hun eigen manier de aandacht trekken.

Kortom, buitenreclame is een krachtig hulpmiddel om je bedrijf te profileren, positioneren en te promoten. Het is een kans om jezelf te onderscheiden en op te vallen in de drukke buitenwereld en een blijvende indruk te maken op je publiek.

De vier functies van buitenreclame

Aandacht trekken

Strategisch geplaatste buitenreclame trekt de aandacht van potentiële klanten of geïnteresseerden. Kies zorgvuldig de locatie en plaats de reclame op een plek waar het goed zichtbaar is vanaf een afstand. Zo wordt de locatie van je bedrijf direct bekend bij de doelgroep.

Interesse wekken

Met de juiste reclameboodschap en goed ontworpen uitingen, houd je met buitenreclame de aandacht van voorbijgangers vast. Vervolgens kun je met je boodschap de interesse voor je product of dienst aanwakkeren.

De locatie claimen

In een druk stadscentrum of winkelpromenade is het vaak moeilijk om op te vallen. Je wil niet bekendstaan als 'die zaak naast het station'. Goed ontworpen en uitgevoerde gevelreclame zorgt dat je opvalt tussen andere uitingen en dat mensen je bedrijf bij naam kennen.

Adverteren, adverteren, adverteren

Met buitenreclame laat je je naam zien aan het publiek. Elke dag weer en op elk moment van de dag. Communiceer via buitenreclame wie je bent en wat je doet of kunt. En belangrijk: gebruik in je communicatie-uitingen de uitstraling die bij je bedrijf past.

De voordelen van buitenreclame

Buitenreclame, oftewel gevelreclame, kent veel voordelen.

  • Buitenreclame bepaalt de eerste indruk die iemand krijgt van je bedrijf. Kwalitatief goede gevelreclame draagt bij aan een positieve merkherkenning van je product of dienst.
  • Gevelreclame genereert vaak direct extra verkoop. In de meeste situaties is het product of merk dat je promoot door middel van buitenreclame, ook ter plekke te kopen.
  • Outdoor reclame en signing bereikt consumenten in de “echte” wereld. Er is namelijk directe interactie mogelijk. Dit in tegenstelling tot bij de virtuele online omgeving.
  • Buitenreclame is altijd zichtbaar. 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
  • Afhankelijk van positie en locatie, wordt een outdoor reclame (bijna) dagelijks gezien. De kracht van herhaling speelt hier een rol.
  • Kwalitatief goede gevelreclame behoeft slechts een eenmalige investering, die vele jaren meegaat.

Val op!

Een prachtig ontwerp aan de buitenzijde van je bedrijf kan ervoor zorgen dat passanten je zaak willen bezoeken.

Maak het ontwerp zo uniek mogelijk

Zorg voor een uniek ontwerp, zodat jij opvalt ten opzichte van de concurrentie.

Elke vorm is mogelijk

Ook jouw huisstijl kunnen we omzetten naar verschillende signage types.

Een gesprek starter

Klanten, zakenpartners of toevallige passanten willen graag hetzelfde uitstralen als uw onderneming.

Buitenreclame aan jouw gevel?

Wil je ook graag een stukje kunst aan de gevel hebben in de vorm van Neon reclame letters of een moderne variant? Neem dan contact met ons op.

Verschillende soorten buitenreclame

Buitenreclame of Outdoor Signage is er in een enorm breed scala aan materialen en uitvoeringen. Waarvoor je kiest, kun je bepalen aan de hand van de locatie, het budget, de technische mogelijkheden en het beoogde doel.

Is het primaire doel om op te vallen tussen andere schreeuwende uitingen? Of wil je een ingetogen zakelijke presentatie van je locatie of bedrijf geven? Elke type buitenreclame heeft zijn specifieke eigenschappen.

  • Doosletters zijn een van de sterkste vormen van gevelreclame als je bekendheid wil geven aan je locatie. Doosletters zijn driedimensionale letters of objecten, meestal gemaakt van metaal en kunststof. Doosletters zijn vaak verlicht en verkrijgbaar in diverse uitvoeringen. Nagenoeg elke soort en vorm letter of logo is mogelijk. Doosletters bieden een professionele uitstraling en verfraaien jouw pand.
  • Bij SIZO Signs kan je ook terecht voor freesletters. Deze letters zijn net als doosletters driedimensionaal, maar ze zijn vaak wat platter. Deze letters kunnen direct op een gevel of etalageruit worden gemonteerd, gecombineerd met een lichtbak of andere materialen. Freesletters kunnen we uit nagenoeg elk type materiaal produceren, waaronder hout, metaal, acrylaat of pvc, Dibond of exclusieve materialen als koper, messing of steen.
  • Lichtbakreclame met ledverlichting biedt duurzame en nette buitenreclame. SIZO kan energieverslindende TL-lichtbakken ombouwen naar led en de afdekplaat voorzien van folie, stickers, freesletters of een peesdoek/textielprint voor een luxe uitstraling bij grote lichtbakken.
  • Uitsteekbakken zijn eigenlijk lichtbakken die haaks op de gevel worden geplaatst, waardoor de reclameboodschap aan beide zijden zichtbaar is. Door de efficiënte positie van de uitsteekbak is de reclame goed zichtbaar voor langsrijdend of lopend publiek, zelfs vanaf een afstand.
  • Gevelbanners in buizenframes zijn een budgetvriendelijke optie voor tijdelijke buitenreclame, vooral voor grote uitingen. Kleine uitingen hebben vaak een minder fraaie uitstraling door de verhouding tussen het frame, elastiek en de banner. Voor grote buitenreclame is een peesdoek in een buitenframe beter. Banners zijn wel eenvoudig te vervangen.
  • Een peesdoek in een buitenframe is een luxe alternatief voor een robuuste banner in een buizenframe.Bij een buizenframe is de rand van de buis/elastiek zichtbaar, terwijl bij een peesframe de zichtbare rand slechts enkele millimeters is. Het frame heeft een elegante uitstraling en kan voorzien worden van ingebouwde ledverlichting voor een luxere uitstraling. Het peesdoek is makkelijk te verwisselen en blijft zichtbaar in het donker.
  • Raamfolie of gevelfolie is een voordelige vorm van buitenreclame die we vaak aanbrengen op glazen gevels en etalageruiten. Er zijn verschillende soorten folie beschikbaar, zoals transparant met bedrukking, blockout, full colour, eenweg en tweeweg folie. Onze printafdeling biedt talloze mogelijkheden. Bovendien zijn de kosten van deze vorm van buitenreclame lager dan die van andere reclamevormen.
  • Digitale buitenreclame, via een outdoor led-scherm aan een gevel of zuil, maakt de meeste impact door veranderende content met hogere attentiewaarde. Het biedt snel inspelen op actualiteiten en seizoenen. Niet elke locatie is geschikt en er is vaak een vergunning nodig. Een led-scherm kan ook binnen achter glas worden geplaatst om de boodschap toch aan de buitenkant zichtbaar te maken.
  • Met stoepborden en totems kan je zowel digitaal als statisch reclame maken. Stoepborden zijn geschikt om te plaatsen in drukbezochte winkelgebieden. Hier trekken ze over het algemeen veel aandacht. Zuilen of totems kun je plaatsen op buitenterreinen, op parkeerplaatsen of langs doorgaande wegen.

Onze buitenreclame projecten

SIZO en zustermaatschappij L2L Ledscreens leveren wekelijks nieuwe buitenreclame. We voeren allerlei verschillende soorten projecten uit. We hielden ons bijvoorbeeld bezig met de ombouw van alle geldautomaten in Nederland naar Geldmaat. Maar daarnaast waren we ook betrokken bij de huisstijlwijziging van tientallen Praxis-vestigingen en werkten we voor bedrijven als flagship stores in the Mall of The Netherlands en een specialiteitenzaak als Vis a Vis.

Hier zie je een paar van onze buitenreclamecases.

Buitenreclame van SIZO, een lust voor het oog en prettig voor je budget

Wij hebben meer dan 25 jaar ervaring als signmakers en we hebben een groot team met gemotiveerde medewerkers. Dit, in combinatie met het feit dat we een eigen productiefaciliteit hebben, maakt dat het werken bij SIZO een feestje is. Wij worden net zo enthousiast van jouw reclame-ideeën als jij zelf en we denken graag met je mee. We zijn betrokken, flexibel en inventief. Met elk project proberen we een visitekaartje af te leveren.

    Cases