Let’s Work Together
info@sizo.nl

Zit je met vragen, heb je advies nodig of wil je langskomen voor een goed gesprek?
Neem vrijblijvend contact met één van onze medewerkers op.

Vlierbaan 11
2908 LR Capelle a/d IJssel
+31 10 31 30 200

Search here!

Buitenreclame, laat zien wie je bent!

Buitenreclame maakt ondernemingen zichtbaar in openbare buitenruimtes. Onder meer winkels, kantoren, bedrijven, overheidsinstellingen en het openbaar vervoer profileren zich met outdoor reclame aan hun gevel. Buitenreclame heeft een aantal functies:

  • Promotie van merk of winkel.
  • Kenbaar maken van vestigingslocatie.
  • Reclame maken voor producten of diensten.

Buitenreclame moet opvallen, bijblijven en de juiste boodschap overbrengen op het publiek. Belangrijk is dat het type outdoor reclame goed aansluit op de lokale situatie. Daarnaast dient het een uitstraling te hebben die bij je onderneming past. Zo heeft een subtiel verlichte metalen gevelbelettering van een chic parfumhuis een totaal andere functie dan de beach-vlaggen en lichtbak van het lokale cafetaria. Toch trekken beide reclames aandacht op hun eigen wijze.

Kortom, buitenreclame is een ideaal middel om je bedrijf te profileren, positioneren en te promoten.

buitenreclame

De vier functies van buitenreclame

Aandacht trekken

Strategisch geplaatste buitenreclame trekt de aandacht van potentiële klanten of geïnteresseerden. Maak slim gebruik van je locatie en plaats de outdoor reclame op een plaats waar hij van veraf zichtbaar is. Op die manier is de locatie van je bedrijf meteen bekend bij je doelgroep.

Interesse wekken

Met een juiste reclameboodschap en goed ontworpen uitingen, houd je met buitenreclame hopelijk de aandacht van een voorbijganger vast. Vervolgens kun je met je boodschap de interesse voor je product of dienst aanwakkeren.

De locatie claimen

In een druk stadscentrum of winkelpromenade is het vaak moeilijk om op te vallen. Je wil niet bekendstaan als “die zaak naast het station”. Goed ontworpen en uitgevoerde gevelreclame, zorgt ervoor dat je opvalt tussen andere uitingen en dat mensen je bedrijf bij naam kennen.

Adverteren, adverteren, adverteren

Met buitenreclame laat je je naam zien aan het publiek. Elke dag weer en op elk moment van de dag. Communiceer via buitenreclame wie je bent en wat je doet of kunt. En belangrijk: gebruik in je communicatie-uitingen de uitstraling die bij je bedrijf past.

De voordelen van buitenreclame

Buitenreclame, oftewel gevelreclame, kent veel voordelen.

  • Buitenreclame bepaalt de eerste indruk die iemand krijgt van je bedrijf. Kwalitatief goede gevelreclame draagt bij aan een positieve merkherkenning van je product of dienst.
  • Gevelreclame genereert vaak direct extra verkoop. In de meeste situaties is het product of merk dat je promoot door middel van buitenreclame, ook ter plekke te kopen.
  • Outdoor reclame en signing bereikt consumenten in de “echte” wereld. Er is namelijk directe interactie mogelijk. Dit in tegenstelling tot bij de virtuele online omgeving.
  • Buitenreclame is altijd zichtbaar. 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
  • Afhankelijk van positie en locatie, wordt een outdoor reclame (bijna) dagelijks gezien. De kracht van herhaling speelt hier een rol.
  • Kwalitatief goede gevelreclame behoeft slechts een eenmalige investering, die vele jaren meegaat.

Hebben we je al overgehaald?

Wil je ook graag een stukje kunst aan de gevel hebben in de vorm van Neon reclame letters of een moderne variant? Neem dan contact met ons op.

Verschillende soorten buitenreclame

Buitenreclame of Outdoor Signage is er in een enorm breed scala aan materialen en uitvoeringen. Waarvoor je kiest, kun je bepalen aan de hand van de locatie, het budget, de technische mogelijkheden en het beoogde doel.

Is het primaire doel om op te vallen tussen andere schreeuwende uitingen? Of wil je een ingetogen zakelijke presentatie van je locatie of bedrijf geven? Elke type buitenreclame heeft zijn specifieke eigenschappen.

 

  • Doosletters zijn een van de sterkste vormen van gevelreclame als je bekendheid wil geven aan je locatie. Doosletters zijn driedimensionale letters of objecten. Meestal maken we deze van een combinatie van metaal en kunststof. Doosletters zijn vaak verlicht en ze zijn verkrijgbaar in veel verschillende uitvoeringen. Ga je bijvoorbeeld voor verlichting aan de voorkant, aan de zijkant of aan de achterzijde? En plaats je de letters vrijstaand op het dak, direct aan de gevel of op een frame? En geef je de voorkeur aan felle kleuren of ga je voor neutraler staal? Nagenoeg elke soort en vorm letter of logo is mogelijk. Doosletters zijn duurder dan bijvoorbeeld een raamfolie of lichtbak, maar het biedt wel garantie voor een jarenlange professionele uitstraling. Bovendien is het een waar sieraad voor je pand.

 

  • Bij Sizo Signs kun je ook terecht voor freesletters. Deze letter zijn net als doosletters driedimensionaal, maar ze zijn vaak wat platter. We kunnen freesletters direct op een gevel of etalageruit monteren, maar we kunnen ze eventueel ook combineren met een lichtbak of met andere materialen. Freesletters kunnen we uit nagenoeg elk type materiaal produceren. Denk daarbij niet alleen aan hout, metaal, kunststoffen als acrylaat of pvc, maar ook aan Dibond of exclusieve materialen als koper, messing of steen.

 

  • Lichtbakreclame is een veel voorkomende vorm van buitenreclame. Een goed geconstrueerde kwaliteitslichtbak gaat jarenlang mee. Bovendien geeft het je pand een nette uitstraling, zowel overdag als ‘s nachts. Lichtbakken, het woord zegt het al, zijn voorzien van ledverlichting. Indien gewenst, bouwt SIZO energieslurpende TL-lichtbakken om naar led. De voorzijde van de lichtbak heeft meestal een translucente afdekplaat, met daarop een folie of sticker met de reclameboodschap. Ook kunnen we de afdekplaat voorzien van freesletters voor een luxere uitstraling. Liever helemaal geen afdekplaat? Het is mogelijk in plaats hiervan een buiten-kwaliteit peesdoek of een textielprint. Met name bij zeer grote lichtbakken komt een peesdoek of textielprint vaak voor.

 

  • Uitsteekbakken zijn eigenlijk lichtbakken. We plaatsen deze echter haaks buiten op een gevel en de reclameboodschap is meestal aan twee kanten zichtbaar. De efficiënte positie van een uitsteekbak, zorgt ervoor dat langsrijdend of lopend publiek de reclame-uiting op afstand goed ziet.

 

  • Gevelbanners in buizenframes worden veel gebruikt als de buitenreclame slechts tijdelijk geplaatst moet worden, of als het budget beperkt is. Een bedrukt spandoek, ofwel een banner, spannen we met elastieken in een buizenframe. Hierna monteren we het aan de gevel. Met name voor zeer grote outdoor reclame is dit een geschikt middel. Bij kleinere uitingen klopt de verhouding tussen het frame/elastiek en de banner vaak niet. Bovendien is de uitstraling in dit geval niet fraai. Bij zeer grote outdoor buitenreclame kun je beter kiezen voor een peesdoek in een buitenframe. Wel een voordeel van reclamebanners is dat je deze redelijk eenvoudig kunt verwisselen.

 

  • Een peesdoek in een buitenframe is een luxe alternatief voor een robuuste banner in een buizenframe. Bij een buizenframe is de rand van de buis/elastiek zichtbaar. De zichtbare rand is meestal zo’n 150 tot 200 millimeter groot. Bij een peesframe is dit anders. Hier is de zichtbare rand slechts enkele millimeters groot. Bovendien heeft het peesframe zelf ook een elegantere uitstraling dan een buitenframe. Zeker als het peesframe in bijvoorbeeld zwart of wit is uitgevoerd. Indien gewenst, kunnen we een peesframe met backlit-doek ook nog voorzien van ingebouwde ledverlichting. Dit zorgt voor een nog luxere uitstraling én het peesdoek blijft zo ook in het donker goed zichtbaar. Net als gevelbanners, zijn ook peesdoeken eenvoudig te verwisselen.

 

  • Raamfolie, of gevelfolie, is een kostenefficiënte vorm van buitenreclame. Dit folie plaatsen we bijvoorbeeld vaak op glazen gevels of op etalageruiten, maar ook andere ondergronden lenen zich hiervoor. Folie is er in veel soorten. Denk bijvoorbeeld aan transparant (clear view) met bedrukking, blockout, full colour, eenweg folie (hier kun je slechts aan één kant doorheen kijken) en tweeweg folie. De mogelijkheden van onze printafdeling zijn eindeloos. De kosten van deze vorm van buitenreclame zijn bovendien lager dan die van andere buitenreclamevormen.

 

  • Digitale buitenreclame is misschien wel de reclamevorm die de meeste impact maakt. Via een outdoor led-scherm aan een gevel of op een zuil, kun je steeds andere content delen. Veranderende content heeft een aanzienlijk hogere attentiewaarde. Bovendien kun je zo snel inspelen op actualiteiten, gebeurtenissen en seizoenen. Goed om te weten, is dat niet elke locatie geschikt is voor een outdoor led-scherm. Je hebt bijvoorbeeld vaak een vergunning nodig. Als je deze niet hebt, kun je een led-scherm natuurlijk ook binnen plaatsen, achter glas. Op deze manier is de reclameboodschap toch aan de buitenkant zichtbaar.

 

  • Met stoepborden en totems kun je zowel digitaal als statisch reclame maken. Stoepborden zijn geschikt om te plaatsen in drukbezochte winkelgebieden. Hier trekken ze over het algemeen veel aandacht. Zuilen of totems kun je plaatsen op buitenterreinen, op parkeerplaatsen of langs doorgaande wegen.

Onze buitenreclame projecten

SIZO en zustermaatschappij L2L Ledscreens leveren wekelijks nieuwe buitenreclame. We voeren allerlei verschillende soorten projecten uit. We hielden ons bijvoorbeeld bezig met de ombouw van alle geldautomaten in Nederland naar Geldmaat. Maar daarnaast waren we ook betrokken bij de huisstijlwijziging van tientallen Praxis-vestigingen en werkten we voor bedrijven als flagship stores in the Mall of The Netherlands en een specialiteitenzaak als Vis a Vis.

Hier zie je een paar van onze buitenreclamecases.

Buitenreclame van Sizo, een lust voor het oog en prettig voor je budget

Wij hebben meer dan 25 jaar ervaring als signmakers en we hebben een groot team met gemotiveerde medewerkers. Dit, in combinatie met het feit dat we een eigen productiefaciliteit hebben, maakt dat het werken bij SIZO een feestje is. Wij worden net zo enthousiast van jouw reclame-ideeën als jij zelf en we denken graag met je mee. We zijn betrokken, flexibel en inventief. Met elk project proberen we een visitekaartje af te leveren.

Val op!

Een prachtig ontwerp aan de buitenzijde van je bedrijf kan ervoor zorgen dat passanten je zaak willen bezoeken.

Maak het ontwerp zo uniek mogelijk

Zorg voor een uniek ontwerp, zodat jij opvalt ten opzichte van de concurrentie.

Elke vorm is mogelijk

Ook jouw huisstijl kunnen we omzetten naar verschillende signage types.

Een gesprek starter

Klanten, zakenpartners of toevallige passanten willen graag hetzelfde uitstralen als uw onderneming.

    Cases