Let’s Work Together
info@sizo.nl

Zit je met vragen, heb je advies nodig of wil je langskomen voor een goed gesprek?
Neem vrijblijvend contact met één van onze medewerkers op.

Vlierbaan 11
2908 LR Capelle a/d IJssel
+31 10 31 30 200

Search here!

Gevelreclame in allerlei vormen

Formaat, plaatsing binnen of buiten, windbelasting, gewenste zichtbaarheid, montagemogelijkheden, budget, plaatselijke regelgeving, gewenste levensduur, kleur en vorm van het logo… Zomaar een paar factoren die per soort gevelreclame kunnen verschillen. SIZO voorziet je van gevelreclame in de vorm van lichtbakken, doosletters (verlicht, onverlicht of exclusief), frees teksten, Neon of een LED scherm.

Wij helpen je vast een beetje op weg met een paar vuistregels die belangrijk zijn voor een gevelreclame.

Een uitgesproken kleur genereert herkenbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan de eenvoudige primaire kleuren geel en rood van Shell. Onderzoek toont aan dat maar liefst 80% van de consumenten een merk herkent aan alleen een kleuren(combinatie).

CONTRAST

Een boek bestaat niet voor niks uit zwarte letters op wit papier. Waarschijnlijk is dit nog steeds het meest sterke contrast dat bestaat. Ook bij gevelreclames speelt kleurgebruik een grote rol. Dat wil zeggen: om de letters en/of logo op de gevelreclame optimaal te laten opvallen, is het van groot belang dat de kleur hiervan scherp in contrast staat met de achtergrondkleur. Ook een outline of rand om de letters bevordert de leesbaarheid van een gevelreclame. Kleur, contrast en formaat tezamen bepalen in welke mate jouw uiting gezien wordt.

Dat de grootte van een letter van invloed is op de leesbaarheid ervan, is geen geheim. Het is daarom goed om aandacht te besteden aan de grootte van de letters op jouw gevel. Hoe groot jouw letters dienen te zijn, dat hangt af van de positie van de letters, het formaat van de gevel en van de afstand waarop de letters zichtbaar moeten zijn. Het California Institute Of Technology (Caltech) deed onderzoek naar de relatie tussen verlichte doosletters en de leesafstand. De resultaten zie je hieronder in de infographic…

Gevelreclame voor aan jouw gevel?

Onze collega’s staan je graag te woord om samen tot een perfect resultaat te komen.

Zichtbaarheid schema gevelreclame letters

In onderstaande infographic is te zien wat het resultaat is van de experimenten met verschillende lettergroottes, diverse leesafstanden en verschillende snelheden waarmee gereden wordt. Ook getest is wat bepaalde kleurencombinaties opleveren. Wat blijkt? De best leesbare gevelreclame bestaat uit zwarte of rode letters op een witte achtergrond.

* via de Caltech universiteit.

letters
letters

Wat is gevelreclame precies?

Onder gevelreclame verstaat men verschillende sign-aspecten. Zo kan het om een dooslettertekst, een freeslettertekst of een Neon-reclame gaan, maar ook een lichtbak en een led-scherm vallen onder dit type reclame. Hoe al deze reclamevormen met elkaar overeenkomen? Het heeft invloed op de zichtbaarheid en herkenbaarheid van bijvoorbeeld je bedrijfspand. Het doel van gevelreclame is dus om je pand gemakkelijk vindbaar te maken voor klanten en potentiële bezoekers als ze in de buurt zijn. Niet alleen opvallen is daarbij van belang, ook herkenbaarheid speelt een rol. Is jouw gevelreclame immers volledig conform je huisstijl, dan weet een klant of bezoeker meteen dat het om jouw bedrijf gaat.

 

Wat zijn de voordelen van gevelreclameletters?

24/7 zichtbaarheid met gevelreclameverlichting

Kies je voor buitenreclames zonder verlichting? Dan zijn deze niet zichtbaar als het donker is buiten. Dat is een gemiste kans, want ook ‘s avonds of ‘s nachts kan het effectief zijn mensen met jouw onderneming in aanraking te laten komen. Het voordeel van gevelreclame is dan ook: het is mogelijk deze te verlichten. Dit kan door spotjes op het item te laten schijnen of door de letter of het logo van achter te verlichten. Ook een optie is om led-spotjes in het item zelf te monteren en deze zichtbaar te maken door middel van lichtdoorlatende platen en folie.

Het vergroot de merkbekendheid

Mensen associëren hun ervaring met je winkel of bedrijf – ook als deze gering is – met een beeldmerk. Dat wil zeggen: iets wordt beter onthouden als een merknaam gekoppeld kan worden aan een beeld. Net zoals je een naam aan de eigenschappen van een persoon linkt. Gevelreclameletters zijn dan ook bewezen effectief om extra op te vallen, indruk te maken én de merkbekendheid te vergroten.

Gevelreclame is duurzaam

Als laatst een voordeel van dit type reclame: goede gevelreclame, die geïnstalleerd wordt door de beste vakmannen, gaat jaren mee. En met jaren hebben we het over circa tien jaar. Na die tijd is de tekst mogelijk nog steeds in goede staat, maar is de verlichting/bedrading aan vervanging toe. De lange levensduur maakt gevelreclame een goed betaalbare investering.

Kunnen wij wat voor jouw gevel betekenen?

Neem contact met ons op. SIZO helpt je graag verder om je wensen te realiseren in alle soorten en maten.

Gevelreclame van SIZO: voorbeelden van ons werk

Pathé

Voor Pathé monteerden we verschillende gevelreclame-uitingen rond het pand. Het doel: de bioscoop vanuit elke hoek van het plein herkenbaar maken. Om de reclame ook in het donker zichtbaar te laten zijn, zorgden we ervoor dat de gevelreclameletters op verschillende manieren verlicht zijn. De één is bijvoorbeeld inwendig verlicht door middel van led-spotjes, terwijl de ander spotjes aan de onderkant of in een andere hoek heeft.

 

Mansveld

Voor Mansveld plaatsten we een dooslettertekst die naadloos aansluit op alle andere gevelreclame-uitingen op dit industrieterrein. Dit creëert rust en eenheid, en tegelijkertijd zorgt het voor herkenbaarheid. De tekst wordt verlicht met led-spotjes en dankzij het lichtdoorlatende plaatmateriaal vindt het licht zijn weg naar buiten.

 

Boon’s Markt

Voor Boon’s Markt maken wij veel sign-uitingen, waaronder deze mooie dooslettertekst. Dit specifieke gevelreclame-item is bevestigd op een rode bak, waardoor de tekst er nog beter uitspringt.

Waarom gevelreclame van SIZO?

Al ruim 25 jaar zijn wij leider op het gebied van signage. Waar we ooit begonnen met handgeschilderde belettering, is het bedrijf nu meegegroeid met de markt en de voortschrijdende techniek. De met de handgeschilderde gevelreclame maakt plaats voor state-of-the-art doosletterteksten, lichtbakken en andere uitingen. SIZO heeft alles onder één dak: alle soorten gevelreclame-uitingen, ervaring én een eigen machinepark. Doordat elke stap in het proces onder ons eigen dak plaatsvindt, kunnen we de kwaliteit van onze producten waarborgen.

Letters mogelijkheden

    Cases

    [cq_vc_floatblock position=”left_center” elementshape=”rounded” autodelay=”0″ buttontext=”BESTEL MAGAZINE” buttoncolor=”black” buttonsize=”sm” buttonshape=”square” buttonlink=”url:https%3A%2F%2Fsizo.nl%2Fmagazine%2F|title:Magazine” closebtnsize=”large” buttonicon=”fontawesome” icon_fontawesome=”fas fa-book-open” togglebtncolor=”#ffffff” togglebtnbg=”#dd3333″]

    [/cq_vc_floatblock]