Let’s Work Together
info@sizo.nl

Zit je met vragen, heb je advies nodig of wil je langskomen voor een goed gesprek?
Neem vrijblijvend contact met één van onze medewerkers op.

Vlierbaan 11
2908 LR Capelle a/d IJssel
+31 10 31 30 200

Search here!

Slide Letters. SIGNS letters Met het juiste doel voor ogen zijn er vele technische mogelijkheden om lichtreclame, lichtbakken of doosletters te realiseren die op jullie behoefte aansluit.

Formaat, plaatsing binnen of buiten, windbelasting, gewenste zichtbaarheid, montage(on)mogelijkheden, budget, plaatselijke regelgeving, gewenste levensduur, kleur en vorm van jullie logo… Zomaar een paar factoren die mee bepalen hoe lichtreclame gemaakt kan worden. SIZO voorziet jullie van lichtreclame in de vorm van lichtbakken en doosletters.

Wij helpen je vast een beetje op weg met een paar vuistregels waar rekening mee gehouden moet worden:

KLEUR

Een uitgesproken kleur genereert herkenbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan de eenvoudige primaire kleuren geel en rood van Shell. Onderzoek heeft aangetoond dat 80% van de consumenten een merk herkennen aan de kleur alleen.

CONTRAST

Een boek is niet voor niets geschreven in zwarte letters op wit papier. Waarschijnlijk nog steeds het meest duidelijke contrast dat mogelijk is. Het is van groot belang dat de kleur van jullie letters of logo scherp in contrast staan met de kleur van de achtergrond. Ook een outline of rand om de letters bevorderd de leesbaarheid van een gevelreclame. Kleur, contrast en formaat tezamen bepalen in welke mate jullie uiting gezien wordt.

Het zal duidelijk zijn dat de grootte van een letter direct van invloed is op de leesbaarheid. De keuze van het juiste formaat hangt af van de positie van de letters, formaat van de gevel en vanaf welke afstand de letters zichtbaar moeten zijn. Het California Institute Of Technology (Caltech) heeft onderzoek gedaan naar de relatie tussen verlichte doosletters en leesafstand. Zie de infographic…

Zichtbaarheids schema gevelletters

De onderstaande afstanden wisselen ongeveer met 10%, afhankelijk van de kleurcombinatie (contrast). De beste leesbaarheid wordt bereikt bij zwarte of rode letters op een witte achtergrond. Letterhoogte Grootste Impact Maximale leesafstand Voor gevelreclame of doosletters die aan een doorgaande weg zijn geplaatst geldt het volgende schema voor de verhouding formaat en zichtbaarheid duur. Hierin wordt het formaat van de letter weergeven in relatie tot de gereden snelheid en de tijd dat de letter leesbaar zijn. Ook hier is de factor “contrast” van invloed. * via de Caltech universiteit.

letters
letters

    Cases