
‘Helft van de winkel op beleving gericht in 2025’
In 2025 zal de helft van de winkel aan beleving worden gewijd. Dat blijkt uit het How To Shop-onderzoek van winkel vastgoed partij Unibail-Rodamco-Westfield. Nederlandse consumenten vinden nu al dat een derde van de vierkante meters aan beleving besteed moet worden.
How to shop
Beleving moet volgens de ondervraagden terugkomen in de winkel als een creatieve ervaring, meditatie of iets cultureels als theater. Bovendien wil een derde inspirerende winkels die een creatiever gebruik van producten stimuleren en zegt 39 procent in de toekomst persoonlijke hulp te willen krijgen bij het uitzoeken van het perfecte product voor zichzelf.
Geniet factor
De overgrote meerderheid geniet van fysiek winkelen en tachtig procent wil graag vrij kunnen rondkijken door verschillende collecties. Twee derde van de ondervraagden geeft aan dat winkels aangepast worden aan lokale tradities en gewoonten. De helft zegt een voorkeur te hebben voor lokale merken boven niet-lokale merken.
Tot slot geeft een derde van de ondervraagden aan interesse te hebben in een persoonlijker aanbod, vooral als het gaat om gezondheidsoplossingen. Als dat betekent dat daarvoor DNA afgestaan moet worden, stemt een derde daarmee in.
Unibail-Rodamco-Westfield bouwt aan de Mall of the Netherlands in Leidschendam. Ook heeft het winkelcentra in Almere, Zoetermeer en Amstelveen in beheer. Het How To Shop-onderzoek werd uitgevoerd onder duizend Nederlandse consumenten.
Flexibel
Om resultaten te behalen moeten partijen zo nu en dan flexibel te werk gaan. SIZO denkt graag mee met u, om samen tot het beste resultaat te komen.
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.